[Jegyzet] IY 626

Mikor először hallottam a Yemenia keddi katasztrófájáról, nem is tudtam hirtelen, mire gondoljak. Talán arra, hogy az Airbus nagyon rossz évet fog zárni, még ha az ominózus típusok (A330 ill. A310) ezer éve használt, bevált modellek is. Egy hónapon belül két katasztrófa sok-sok halottal, pechjükre mindkettő az ő gyártmányuk...
Yemenia. Soha még csak nem is hallottam erről a társaságról, de ez lehet az én szegénységi bizonyítványom is. Szóval ez Jemen nemzeti légitársasága. Tőkeerősségét mi sem bizonyítja jobban, hogy soványka flottája ellenére (12 gép) 10+4 opciós rendelést adott le a még nem is létező A350-esre. 1961 óta működnek, code-sharingben többek közt az Etihaddal, Qatarral, Saudi Arabian-nal osztozkodnak, ezek alapján nívós légitársaságnak is gondolhatnánk. A hírekben mégis csak "repülő koporsókat" üzemeltető cégként hallunk róla; a balesetben elhunytak hozzátartozói természetesen a légitársaságot vádolják a történtekért. Ha nem hallok egy riportot Hardy Mihállyal szerda reggel, túl is léptem volna a történteken, mondván, nincs mit tenni... De megütötte a fülemet, hogy megnézett műholdképeket, és még csak felfestést sem látott a célreptér, a Comore-szigetek fővárosa, Moroni repterének leszállópályáján. Na ez szöget ütött a fejembe! Hogy lehet, hogy egy olyan reptéren, ahová nem csak libakergetők járnak, hanem Air Austral, Kenya Airways-gépek is, nincs felfestés?! ..Mi az, ami van egyáltalán? Hogy ne a levegőbe beszéljek, letöltöttem az összes chartot, mely elérhető a körzetet (Afrika déli része + Madagaszkár) felügyelő intézmény, az ASECNA honlapjáról. Hát ennyi egymásnak ellentmondó információt kevés dokumentumban talál az ember, aztán inkább én is megnéztem a műholdképet róla.
Talán hiú remény, hogy egyszer a világ minden nagygépes kereskedelmi reptéren meglegyen legalább a szükséges elégséges infrastruktúra...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése