
Yemenia. Soha még csak nem is hallottam erről a társaságról, de ez lehet az én szegénységi bizonyítványom is. Szóval ez Jemen nemzeti légitársasága. Tőkeerősségét mi sem bizonyítja jobban, hogy soványka flottája ellenére (12 gép) 10+4 opciós rendelést adott le a még nem is létező A350-esre. 1961 óta működnek, code-sharingben többek közt az Etihaddal, Qatarral, Saudi Arabian-nal osztozkodnak, ezek alapján nívós légitársaságnak is gondolhatnánk. A hírekben mégis csak "repülő koporsókat" üzemeltető cégként hallunk róla; a balesetben elhunytak hozzátartozói természetesen a légitársaságot vádolják a történtekért. Ha nem hallok egy riportot Hardy Mihállyal szerda reggel, túl is léptem volna a történteken, mondván, nincs mit tenni... De megütötte a fülemet, hogy megnézett műholdképeket, és még csak felfestést sem látott a célreptér, a Comore-szigetek fővárosa, Moroni repterének leszállópályáján. Na ez szöget ütött a fejembe! Hogy lehet, hogy egy olyan reptéren, ahová nem csak libakergetők járnak, hanem Air Austral, Kenya Airways-gépek is, nincs felfestés?! ..Mi az, ami van egyáltalán? Hogy ne a levegőbe beszéljek, letöltöttem az összes chartot, mely elérhető a körzetet (Afrika déli része + Madagaszkár) felügyelő intézmény, az ASECNA honlapjáról. Hát ennyi egymásnak ellentmondó információt kevés dokumentumban talál az ember, aztán inkább én is megnéztem a műholdképet róla.
Talán hiú remény, hogy egyszer a világ minden nagygépes kereskedelmi reptéren meglegyen legalább a szükséges elégséges infrastruktúra...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése