Ide nem is kell felhajtóerő |
A minap találkoztam ezzel a képpel. A képaláírás szerint egy úgyn. luggage labelt ábrázol, talán még a megboldogult '70-es évekből. A retró-sztájl rögtön megtetszett, no de nem is ez az érdekes, hanem az, mi is az a Mozambique Airways!? Egyáltalán hol van Mozambik? Afrikában! Annak is a dél-délkeleti részén. Partját az Indiai-óceán mossa, szemben vele Madagaszkár. Egykori portugál gyarmat, 1975-ben lett önálló, fel is vette nyomban a köztársasági államformát. Két évvel később aztán kezdetét vette a polgárháború, ami egészen 1992-ig eltartott. Mind a születéskor várható élettartam, mind a gyermekhalálozási arány tekintetében a világon a legrosszabbak közt tartják számon. Ennél nagyobb negatív rekordot már csak fejlettségi színvonalban tud hozni. Mindennek ellenére a polgárháborúk elől elmenekültek nélkül is vagy húszmillióan lakják. Nem csoda hát, hogy kell nekik egy nemzeti légitársaság. Ez lenne a maputoi központú, még 1936-ban alakult DETA, mely 1980-ban először LAM-ra, majd 1998-ban LAM-Mozambique Airways névre váltott. 80%-ban állami tulajdonban van, a részvények maradék részét a dolgozók birtokolják. Flottáját mostanság Embraer 190-esek, Dash 8-asok, és a 2004-ben a palettáról eltűnt 767-esek helyett hadrendbe állított Boeing 737-200-asok alkotják. Repülnek helyközi viszonylatban, ezen felül Tanzániába, Kenyába, a Dél-Afrikai Köztársaságba, sőt Lisszabonba is. Reméljük, még sokáig - biztonságban!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése