OS 111

Hogy ne csak rémtörténeteket olvassatok..:

OS 111-es járat, 2004. jan. 5., Bécs (VIE) - München (MUC), tervezett időtartam 6:50 - 7:50

Kapitány: Jan Michael Kurka (32)
7320 repült óra, ebből 4577 óra Fokker 70-en

Másodpilóta: Markus Türk (30)
1465 repült óra, ebből 1379 óra Fokker 70-en

16 órányi pihenőidő állt rendelkezésükre, mielőtt 2 órával a járat indulása előtt felvették volna a szolgálatot...


2004. január 5., kora reggel. Hó mindenütt. Épp alszom a 40 perces Bécs-München közti úton. A stewardess ébreszt - nemsokára landolunk... (...) A felhők alatt vagyunk. A hajtóműzaj elviselhetetlen, de gondolom, a hóvihar és a turbulencia miatt van. Futóművek kiengedve, a hang es a vibrácio brutális erejű. Kezdek nyugtalanná válni. (...) Már közel vagyunk a talajhoz. Kinézek balra, kinézek jobbra. Pályának vagy reptérnek nyoma sincs. De mielőtt még észbe kapnék, az első ember már neki is kezd sikítozni, a többiek csatlakoznak. Hirtelen több mint 30t ütközik a talajhoz egy mezőn, a semmi közepén, mintegy 300km/h-ás sebességgel.



7:26 Felszállás Bécsből.
7:5x Süllyedes megkezdése. (Eleddig a gép és a hajtóművek jégtől mentesek.)
7:59 Ice-Detection System jelzés, az Engine/Airframe-Anti-Icing System bekapcsolása (sikertelenül).
8:0x Vibrácio a 2-es hajtóműben (jobb oldal).
8:06 "VIBRATION HIGH" jelzés a 2-es hajtóműből. Abnormal Procedures követése innentől.
8:0x Jelentős teljesítményromlás mindkét hajtóműben.
8:08:22 Kapitány "MAYDAY" jelzést ad le
8:09:31 München előkészíti a 26L pályát, mely már csak 18 km-re van.
8:16:10 Kurka: "Ich schaffe es nicht mehr auf die Landebahn." ("Nem fogom tudni elvinni a pályáig!")
8:16:35 Földetérés: futómű leválik, a gép 236 m-t csúszik, miközben kétszer is irányt változtat.
8:17 A gép végül megáll egy mezőn, mindössze 4km-re a mücheni repülőtértől.
10:30 Elhagyom a gépet - csomag nélkül, de szerencsésen!


Forrás:
http://math.fau.edu/sramka/os111/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése