[Útinapló]

A száraz tények:

EIN(EHEH)-BUD(LHBP)
W6 228
HA-LPC
Cpt.: Rusiczki Pál
F/O: Ékes Lászlo
ARR RWY: 31L

Kicsit bővebben:

A boardinggal, gondoltam, megvárom, míg megérkezik a gép. HA-LPC, a harmadik legidősebb a WizzAir kínálatában. Na gyerünk, boarding, már szólítanak is! Mellettem a csajszi kirakja a cókmókját a kis tálkába, majd elkezdi levetni a csizmáját.. Noh, mondom, ennek is jó helyen jut eszébe lábbelit váltani.. Kirakom én is a cuccokat, megyek a fazonhoz, kérdezi, mindent kipakoltam-e a zsebeimből, ami csipoghat, mondom igen, gondoltam, már megyek is át a kapun, erre aszongya, vegyem le a cipőm. Hát, mondom, beszarok; szóval ezért vette le a csaj?! Az ész megáll; igazán eljuthatnánk már arra a szintre, hogy ilyen, mégiscsak a személyes szférát érintő dolgokat ne kelljen produkálnia szerencsétlen utasnak. De lefogadom, ez is csak azért van, mert 1) ez egy kifejezetten a fapadosokat kiszolgáló reptér (értsd: olcsó húsnak híg a leve), 2) Hollandiában vagyunk, meg Schengen, meg minden, nehogy átcsempésszen véletlen innen az ember egy kis drogot egy másik uniós országba. Szóval a bakancsom is átvilágították.. Szép hosszú sor áll már a kapunál, az eleje már egy kockaforma hodályban - akárcsak a marhák a küzdőtérre nyíló kapunál. Nyílik a kapu, megcélzom a hátsó ajtót, bár sejtem, ugyanúgy fogok járni, mint idefele jövet: nyomorgás, aztán örülhetek, ha nem a szamárpadban kell ülnöm egy kempingszéken. Sztyuvardessz csajszi már méterekről néz, mélyen, áthatóan, mondom magamban, ennyire jó pasi azért nem vagyok. Gyors simi még a gépnek, belépek, de már csak egy kifejezéstelen, unott arcot látok a lányban, ráadásul semmi üdvözlés, [nem beszélve a virágfüzér és a hula-tánc elmaradásáról], jóh, nekem sincs előírva, én is teszek rá. Helyet találok, könyv kikészít, tatyó ülés alá eltesz, kabát, övtáska a térdemen marad, öv már jó előre becsatol. Lassan mindenki megtalálja a helyét, kapitány üdvözli az utasokat, időjárást jelent, útirányt, finoman még parasztvakít is [úgyismint "jobb forduló"; "indulási eljárás"], ezeken jókat mosolygok. Kitolnak, taxizunk az erős szélben; már most jól érezni, mi lesz magasabban. Nem akarok megint turbulenciát ..kicsit sem! Végigtaxizunk a pályahosszon, balkanyar, megállunk egy féktesztnyi másodpercre, aztán felbőgnek a turbinák. Tiszta gyorsulásiverseny-fíling. Próbálom számolni a másodperceket, mennyi kell hozzá, míg belénk kap a szél, lassan elfogy a pálya, az erdőbe beledzsalni meg nem volna jó, beletelik 15-20 is, mire elemelkedünk. A Spanair-parát megússzuk, lassan elhagyjuk a vastag alsóbb légréteget, már látszik is alattunk Eindhoven. Még pár perc, és mire belekezdek a könyvembe, már utazómagasságon is vagyunk.
Az út amúgy a kapitány által megjósolt módon valóban eseménytelen [és angolosan szólva nagyon smooth volt], egy-két dolog volt csak, ami szöget ütött a fejembe. Például az, hogy egyik sztyevardessz sem szólt rám, hogy a kabit meg az övtatyót tegyem el valamerre. Na most ez szép meg jó, egészen addig, amíg menekülni nem kell egy gépről. Akkor ugyanis ezen holmik akadályozni fognak engem, ill. a belül ülő két másik embert a menekülésben. Javasolnám ezen rendszabályok [ha már egyszer vannak!] betart(at)ását, ugyanis nem játék! [Szintén elgondolkodtató, amikor egy 180 fős gépen 4, azaz 4 fő felel az utasbiztonságért - te felelősséget tudnál vállalni nem 3, 5 vagy 10, de egyenesen 45 emberért?] Hogy a széksorok közti szűk helyről, és a mozgást akadályozó karfákról ne is beszéljünk..
Bő másfél óra elteltével megkezdtük a süllyedést, csak süllyedtünk, csak süllyedtünk, csak süllyedtünk, aztán egyszer csak, mikor épp kinéztem jobbra, ott volt a Budai Vár, a Duna meg a Margitsziget, ha minden igaz, az Omszki-tóval egy vonalban lévő bányatavak, aztán mintha még mindig észak felé mennénk dél helyett, aztán elvesztettem a fonalat.. Aztán egy balos, hadd süllyedjünk, süllyedtünk is de rendesen, végül megláttam a 2-es kifutót, a 2-es terminált az ott folyó munkálatokkal együtt, majd a cargo-épületeket, és már ott is voltunk Az Egyesen...




Az útvonalunk talán ez lehetett - persze fordított sorrendben!
Waypoint Latitude Longitude Distance Via Type Frequency TC
LHBP 47.439328 19.261808 0,0 NM
APT
333°
BADOV 48.021111 18.815833 39,3 NM UP41 INT --- 314°
ABITU 48.333333 18.324722 27,1 NM UP41 INT --- 313°
MAVOR 48.821394 17.537503 42,8 NM UP41 INT --- 316°
BABUS 48.980314 17.301253 13,3 NM UL602 INT --- 293°
BNO 49.150064 16.692581 26,0 NM UL602 VOR DME 113.900 295°
ELMEK 49.903900 14.029875 113,1 NM UL602 INT --- 285°
DONAD 50.080814 13.000000 41,1 NM UT170 INT --- 285°
RAPET 50.190556 12.338639 26,3 NM T170 INT --- 284°
URONA 50.247778 11.973889 14,4 NM T170 INT --- 284°
RONTU 50.305000 11.603333 14,6 NM T170 INT --- 283°
LASGA 50.360556 11.228056 14,8 NM T170 INT --- 283°
PILAM 50.435122 10.711111 20,3 NM T170 INT --- 283°
VELIS 50.469167 10.474722 9,3 NM T170 INT --- 282°
DEMAB 50.541111 9.955833 20,3 NM UL604 INT --- 310°
MASEK 50.729167 9.598333 17,7 NM UL604 INT --- 310°
EDEGA 51.034722 9.007778 28,9 NM UL604 INT --- 309°
MAPOX 51.133611 8.813889 9,4 NM UL604 INT --- 309°
BIGGE 51.325556 8.432778 18,4 NM T281 INT --- 320°
HMM 51.856867 7.708294 41,8 NM Z850 VOR DME 115.650 251°
ABOTU 51.599167 6.524167 46,6 NM Z850 INT --- 250°
VELNI 51.526667 6.201389 12,8 NM
INT --- 262°
EHEH 51.450000 5.374444 31,2 NM
APT


Route distance: 629,5 NM

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése