A 2010. november 18-án életbelépő AIP módosítások (AIRAC AMDT 005/2010) LHBP AD 2.19 pontja egyértelművé teszi, hogy a 31R futópályához tartozó ILS CAT III/A minősítést kap. A korábbiakban rendszeresen végeztek CAT III/B megközelítéseket a 31R-ra, melynek időjárási minimumai az következők voltak:
- decision height kisebb mint 50 láb (15 m) a földetérési zóna magasságához viszonyítva, vagy nincs decision height
és
- a futópálya menti látástávolság kevesebb mint 200 méter, de nem kevesebb mint 75 méter
Az idei télen már csak CAT III/A megközelítések végezhetők, amennyiben a légijármű, a személyzet minimumai azt lehetővé teszik. A műszeres leszállító rendszer minimumai az alábbiakban módosulnak:
- decision height kisebb mint 100 láb (30 m) a földetérési zóna magasságához viszonyítva, vagy nincs decision height
és
- a futópálya menti látástávolság 200 méter, vagy annál több
Ezek a változások elsősorban a külföldi légitársaságokat érintik, mivel a Wizzair gépein kívül más hazai nemigen képes CAT III/B megközelítésre.
Forrás:
http://www.airportal.hu/spotter-forum/viewtopic.php?f=7&t=3721
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése