2007 aug. 20-án a China Airlines 120-as számú járata Taiwanból a japán Naha repülőterére való érkezése és beszállókapuhoz gurulása után nem sokkal lángba borult, majd felrobbant. A fedélzeten tartózkodó 157 utasból és 8 főnyi személyzetből a gyors és sikeres mentésnek köszönhetően mindössze hárman -ill. egy fő földi személyzet- szenvedett el sérüléseket.
A Boeing 737-800-as megérkezését követően a földi személyzet lett figyelmes rá, hogy a 2-es hajtóműből, annak lekapcsolása után, lángok törnek elő. A torony figyelmeztetésére a kapitány rögtön vészhelyzetet rendelt el. Amint a videón is jól látható az utasok és a légikísérők a csúszdák használatával, az első tiszt és a kapitány utolsóként a pilótafülke ablakán keresztül hagyta el a fedélzetet. Pillanatokkal ezt követően az 1-es hajtómű és a bal szárny üzemanyagtartálya felrobbant, lángba borítva ezzel a gépet.
A repülőtér légiirányítói és -a fedélzeti hangrögzítő adatai alapján- a személyzet tagjai sem jelentettek semmi rendkívülit a repülő útja vagy leszállás közben. A kivizsgálók is megerősítették, hogy a gép a kapunál kapott lángra és hogy a leszállást követő gurulás alatt nem volt jele üzemanyagszivárgásnak. Néhány nappal ezt követően megtalálták a szivárgást okozó bűnöst egy -a szárny belépőéléről származó- kilazult csavar személyében, mely egy 2-3cm átmérőjű lyukat ütött a jobb oldali szárny üzemanyagtankján...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése