Radar Piopawlu

Szerencsés vagyok. Olyan helyen lakom, ahonnét déli széljárás esetén kiválóan meg lehet figyelni szabad szemmel a Ferihegyre tartó gépeket. Mégis gondot okoz néha egy-egy gép hajkurászása, mert ha túl későn hallom meg a CFM-hajtóművek jellegzetes hangját, már hiába rohanok a teleobiért... Mindez már a múlté! Felfedeztem ugyanis nemrég egy kiváló lengyel radar-oldalt, mellyel elérhetők a ferihegyi radarképek is. Segitségével már a süllyedés megkezdésétől követni tudom a kiszemelt gép mozgását, aktuális magasságát, földhöz viszonyított sebességét, regisztrációját, járatszámát, épp, hogy csak a kapitány nevét nem tudom meg belőle. Múltkor egy párizsi járat kapcsán már mutattam róla screenshot-ot, viszont akkor még nem tudtam, hogy egy-egy repülőikonra kattintva az irányvektorát is képes követni a program, így egy kis rögtönzött bemutató kedvéért ezúttal Gödöllőtől egészen a leszállásig követtem a Lufthansa egy járatának útját. Hogy honnan érkezett, számomra rejtély, mert a bud.hu menetrendje szerint a kérdéses időben Zürichből jött csak járat...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése