Hasraszállás élő egyenesben

A hajtóművek jól tartják magukat
2011. nov. 1-jén a LOT lengyel légitársaság SP-LPC lajstromjelű, Newark - Varsó járatát teljesítő B767-300ER repülőgépe a felszállás után 30 perccel hibát jelentett a középső (hidraulika)rendszerben. A személyzet a varsói megközelítés során észlelte, hogy a futóművek kibocsátása nem történt meg, ezért a süllyedést megszakítva kísérletet tettek az újbóli nyitásra, sikertelenül. A futóműproblémát a lengyel légierő két F-16-os vadászgépéről szemrevételezve megerősítette. Több mint egy órán át köröztek a repülőtér közelében, lefogyasztva a tüzelőanyagot. Többször próbálkoztak alternatív futóműnyitással is, míg végül a hasraszállás mellett döntöttek. A gép a körülményekhez képest minimális sérülésekkel megúszta a kalandot. A 220 utas és 11 főnyi személyzet a vészcsúszdákon hagyta el a gépet...





Forrás:
az A Repülés blog írása nyomán

2 megjegyzés:

  1. Sem pilóta, sem utasként nem élném át szívesen... érdekelne, miként közlik az utasokkal a problémát...
    1 órán át próbálkoztak... idegtépő lehetett!

    VálaszTörlés
  2. Mivel az utat a newarki felszállás után -a rendszer hibaüzenete ellenére- nem szakították meg, a nagyobb riadalom elkerülése végett elég volt nekik Varsóban -nyilván a többszöri próbálkozás sikertelenségét követően- közölni, hogy technikai problémájuk akadt. Hogy konkrétan mi az, nem biztos, hogy tudatták az utasokkal, bár egy ilyen jellegű (kényszer)leszállásnál én biztosan felvetetném velük a magzatpózt...

    VálaszTörlés