2007. májusából...
Mire e sorokat olvassa, kedves Érdeklődő, addigra minden bizonnyal kimondta már a boldogító igent Sebestyén Tamás. A hivatását tekintve Boeing-pilóta fiatalember első tisztként szolgált ma délelőtt a SkyEurope légiflotta első, magyar lajstromjelű, új nemzedékű 737-700-as gépén, a Budapest–Veszprém-Szentkirályszabadja közötti SP105-ös járaton.
Bár Tamás barátunk – akinek ezúton is egész életre szóló boldogságot kívánunk, és persze azt, hogy valamennyi leszállása szerencsés legyen – vissza már nem repült Szentkirályszabadjáról Ferihegyre, Szüle Zsolt kapitány azonban nem maradt első tiszt nélkül. Eleve kettőt hozott magával. A még vőlegénnyel és Kocsner Oszkárral együtt mutatta be, mit tud az új nemzedékű B 737–700-as. A bemutatónak két oka is volt: csodálja meg a sajtó a gépmadarat, és ámuldozzék szépségén, manőverezési képességén a szentkirályszabadjai repülő- és gyermeknap közönsége is. Amikor néhányszor elhúzott a valamikor katonai reptér fölött a világ talán legnagyobb számban gyártott géptípusának új nemzedékű tagja Szüle kapitánnyal és tisztjeivel a fedélzetén, a földről figyelők tapssal, elismerő szavakkal nyugtázták ember és gép hihetetlen összhangú szárnyalását. (...)
Ez pedig a Wikipédiáról..:
Mire e sorokat olvassa, kedves Érdeklődő, addigra minden bizonnyal kimondta már a boldogító igent Sebestyén Tamás. A hivatását tekintve Boeing-pilóta fiatalember első tisztként szolgált ma délelőtt a SkyEurope légiflotta első, magyar lajstromjelű, új nemzedékű 737-700-as gépén, a Budapest–Veszprém-Szentkirályszabadja közötti SP105-ös járaton.
Bár Tamás barátunk – akinek ezúton is egész életre szóló boldogságot kívánunk, és persze azt, hogy valamennyi leszállása szerencsés legyen – vissza már nem repült Szentkirályszabadjáról Ferihegyre, Szüle Zsolt kapitány azonban nem maradt első tiszt nélkül. Eleve kettőt hozott magával. A még vőlegénnyel és Kocsner Oszkárral együtt mutatta be, mit tud az új nemzedékű B 737–700-as. A bemutatónak két oka is volt: csodálja meg a sajtó a gépmadarat, és ámuldozzék szépségén, manőverezési képességén a szentkirályszabadjai repülő- és gyermeknap közönsége is. Amikor néhányszor elhúzott a valamikor katonai reptér fölött a világ talán legnagyobb számban gyártott géptípusának új nemzedékű tagja Szüle kapitánnyal és tisztjeivel a fedélzetén, a földről figyelők tapssal, elismerő szavakkal nyugtázták ember és gép hihetetlen összhangú szárnyalását. (...)
Ez pedig a Wikipédiáról..:
Veszprém-Szentkirályszabadja repülőtér (LHSA)
A repülőtér 1db, csak nappali VFR repülésre használható, 60m széles és 2000m hosszúságú, aszfalt burkolatú kifutópályával rendelkezik. Pályairányok: 16/34.
A korábban katonai kézben lévő Veszprém-Szentkirályszabadja repülőteret térítésmentesen adta át az állam a veszprémi és a szentkirályszabadjai önkormányzat tulajdonába. A két település eladásra hirdette meg a 440 hektáros területet és a rajta lévő ingatlanokat. A pályázat nyertese az angol, amerikai és magyar szakmai-pénzügyi befektetők tulajdonában lévő BudaWest Airport Holding Zrt. lett, amely a vételár kifizetése után 2006. novemberében birtokba vette a repteret. A cég vállalta, hogy a rendezési terv elfogadását követő két éven belül megkezdi egy nyilvános, kereskedelmi repülőtér működtetését. Ezzel párhuzamosan ipari, logisztikai, tudományos park is szerepel a tervekben, a Pólus Program keretein belül. A fejlesztések első ütemében, 2008 végéig megújul a légikikötő, amely jelentősen fellendíti majd a környék idegenforgalmát és gazdaságát...
A korábban katonai kézben lévő Veszprém-Szentkirályszabadja repülőteret térítésmentesen adta át az állam a veszprémi és a szentkirályszabadjai önkormányzat tulajdonába. A két település eladásra hirdette meg a 440 hektáros területet és a rajta lévő ingatlanokat. A pályázat nyertese az angol, amerikai és magyar szakmai-pénzügyi befektetők tulajdonában lévő BudaWest Airport Holding Zrt. lett, amely a vételár kifizetése után 2006. novemberében birtokba vette a repteret. A cég vállalta, hogy a rendezési terv elfogadását követő két éven belül megkezdi egy nyilvános, kereskedelmi repülőtér működtetését. Ezzel párhuzamosan ipari, logisztikai, tudományos park is szerepel a tervekben, a Pólus Program keretein belül. A fejlesztések első ütemében, 2008 végéig megújul a légikikötő, amely jelentősen fellendíti majd a környék idegenforgalmát és gazdaságát...
Forrás:
http://hu.wikipedia.org/wiki/BudaWest_Airport
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése