Féktuskó a futóműaknában?



A géphez kiosztott két szerelő dolga előző este a Washingtonban éjszakázó gép átvizsgálása volt. Az ellenőrzés időtartama alatt azonban a repülőgép mintegy hat alkalommal változtatott helyet. Egy-egy ilyen fázis között a futóművek álló helyzetben való rögzítéséhez használatos féktuskókat, a következő műveletig, a technikusok a futóműaknába rakták. Azonban hogy hogynem időközben elfeledkeztek róla. De ekkor még mindig nem lett volna késő! A gépet ugyanis a birtokba vételkor, de legalábbis indulás előtt körüljáró hajózó személyzetnek is át kell néznie a walk-around check ellenőrzőlistája alapján. Az első tiszt azonban úgy nyilatkozott, ő nem látott semmit sem, lévén az ominózus féktuskó fekete színű volt, és a futóműakna is, ha nem is fekete, de kellően sötét volt ahhoz, hogy kiszúrhassa a nem oda való tárgyat...

A Piedmont Airlines 1489-es járata 100 utassal a fedélzetén Washingtonból, az észak-karolinai Charlotte repülőterének érintésével, épp a dél-karolinai Columbiába tartott, mikor a charlotte-i leszálláshoz készülődve a személyzet arra lett figyelmes, hogy nem tudják kibocsátani a bal oldali főfutót. A gép többszöri sikertelen főfutó-nyitási kísérletet követően kitért a szintén észak-karolinai Greensboro repülőterére, ahol végül sikeres kényszerleszállást hajtottak végre. Az incidensben senki sem sérült meg. Csodával határos módon a gépen csak a bal oldali hajtómű károsodott javíthatatlanul, így a gépet, egy alapos kivizsgálást követően, később forgalomba állíthatták. Mivel a Piedmont Airlines épp aznap olvadt a USAir légitársaságba, a kapitány úgy nyilatkozott, utolsó és egyben legjobb leszállását hajtotta végre a Piedmontnál.

Közvetlenül a leszállást követően a kivizsgálók egy féktuskót találtak a bal oldali futóműaknában, ami a jelek szerint elhajlította az ott található hidraulikavezetékeket, ezért nem tudták kibocsátani a bal oldali főfutót. Valószínűsíthető, hogy a másik oldali aknában is volt korábban egy féktuskó, ám az kieshetett a futóművek kibocsátására tett kísérletek közepette...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése