A napokban épp századik alkalommal rendezik meg Párizsban a le bourget-i légiipari kiállitást. Ennek apropóján két érdekes, mondhatni megdöbbentő hír is napvilágot látott - természetesen mindkettő magyar vonatkozású. Az első, hogy a WizzAir szándéknyilatkozatot írt alá 50db új Airbus A320-as megvásárlásáról. A szerződés aláírására napokon belül sor kerülhet, így az is kiderül, csak marketingcélokat szolgált-e a bejelentés, vagy a gazdasági válság ellenére tényleg olyan jól teljesít a cég, mint ahogy azt ez a "bevásárlás" is ékesen bizonyítaná. Ha így van, mi csak örülünk neki!
Hogy a Malév hosszú idő után ismét nemzetközi reflektorfénybe kerüljön, bejelentette, hogy 30 géppel kivánják bővíteni flottájukat, méghozzá nem mással, mint Sukhoi Superjet 100-as gépekkel. Ennek a vadiúj géptípusnak gyakorlatilag az előhírnöke lesz a Malév (az Aeroflot mellett) az európai porondon, hisz' nemzeti légitársaság eleddig még nem repked vele. Nem is tudna, hisz' egyelőre még kísérleti fázisban van, alig egy pár tesztpéldány létezik belőle. Ez nem jelenti persze, hogy automatice rossz lenne ez a géptípus, inkább azt, hogy praktikusan még semmit nem lehet tudni róla. Amúgy százszemélyes, kifejezetten szép, echte Embraer-koppintás, a rendszere az Airbusokból megszokott fly-by-wire. A szervizelését nem tudom, hogyan képzeltek el, ugyanis sem a Lufthansa Technik, sem jelenlegi formájában az ACE nem tudna mit kezdeni vele. Csakis egy, nem is olyan régen pedzegetett, Ferihegy mellé elképzelt orosz érdekeltségű közép-kelet európai szervízközpont létesítésével lenne ez megoldható! Ezen gondolatmenet mentén viszont azt kell feltételeznünk, a Malév háza táján még hosszú időkre számolnunk kell az orosz befolyással. Hogy eladogatják sorban a CRJ-ket, tudjuk, hogy szép lassan kidobalják a Fokkereket, tudjuk, hogy vesznek -botrányos herce-hurca kíséretében- Dash 8-asokat, tudjuk, és állitólag, amint lejár a Boeingek lízingszerződése, jó eséllyel azok is elkerülnek majd a Malévtól. Mi lesz így veled, nemzeti légitársaságunk? Mi jöhet meg? 2011-től a Sukhoiok!? ..Meg az oroszok?
Hogy a Malév hosszú idő után ismét nemzetközi reflektorfénybe kerüljön, bejelentette, hogy 30 géppel kivánják bővíteni flottájukat, méghozzá nem mással, mint Sukhoi Superjet 100-as gépekkel. Ennek a vadiúj géptípusnak gyakorlatilag az előhírnöke lesz a Malév (az Aeroflot mellett) az európai porondon, hisz' nemzeti légitársaság eleddig még nem repked vele. Nem is tudna, hisz' egyelőre még kísérleti fázisban van, alig egy pár tesztpéldány létezik belőle. Ez nem jelenti persze, hogy automatice rossz lenne ez a géptípus, inkább azt, hogy praktikusan még semmit nem lehet tudni róla. Amúgy százszemélyes, kifejezetten szép, echte Embraer-koppintás, a rendszere az Airbusokból megszokott fly-by-wire. A szervizelését nem tudom, hogyan képzeltek el, ugyanis sem a Lufthansa Technik, sem jelenlegi formájában az ACE nem tudna mit kezdeni vele. Csakis egy, nem is olyan régen pedzegetett, Ferihegy mellé elképzelt orosz érdekeltségű közép-kelet európai szervízközpont létesítésével lenne ez megoldható! Ezen gondolatmenet mentén viszont azt kell feltételeznünk, a Malév háza táján még hosszú időkre számolnunk kell az orosz befolyással. Hogy eladogatják sorban a CRJ-ket, tudjuk, hogy szép lassan kidobalják a Fokkereket, tudjuk, hogy vesznek -botrányos herce-hurca kíséretében- Dash 8-asokat, tudjuk, és állitólag, amint lejár a Boeingek lízingszerződése, jó eséllyel azok is elkerülnek majd a Malévtól. Mi lesz így veled, nemzeti légitársaságunk? Mi jöhet meg? 2011-től a Sukhoiok!? ..Meg az oroszok?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése