A Sukhoi Superjet 100-asát az Embraer E-jetek ill. a Bombardier C-széria vetélytársának szánják. Árban, úgy tűnik, mindkettőt veri, ráadásul 10-15%-kal kedvezőbbek üzemeltetési költségei is. A beszállítókat elnézve azért érdekes egy kombó ez a gép. Azt gondoltam ugyanis, mindent igyekeznek hazaiból megoldani. Hát nem egészen. Ott kezdődik a dolog, hogy a Sukhoi kereskedelmi repülésre megalapított divíziója 25%-ban olasz tulajdonban van. A befektetői kockázat viselésében szerepet vállal az Airbus háza tájáról már ismerősen csengő Snecma nevű francia cég. Tanácsokért az amerikai Boeinghez mennek. A főbb rendszereket javarészt franciák, németek és amerikaik pakolják nekik össze. Igazi multikulti.
Az első szállításokat 2008 végére ígérték, ehhez képest még tavaly nyáron bejelentették, hogy az előzetes várakozások túl optimisták voltak, és az első megrendeléseket csak 2009 harmadik negyedévében tudják majd teljesíteni. Mindazonáltal 2016-ra már 163 db-ot le szeretnének gyártani mindegyik típusból. Ha 2012-től valóban tartani tudják az évi 70db-os termelést, még sikerülhet is nekik...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése