A világ legbiztonságosabb légitársasága

LAX-on mégis megtörtént a baj...
Megalakulása óta Izrael folyamatosan támadások célpontja, ezért nemzeti légitársasága, az El Al szigorú biztonsági eljárásokat alkalmaz, úgy a földön, mint a levegőben. Ezen gyakran vitatott, bár kétségtelenül rendkívül hatásos intézkedések révén nyerte el legendás hírnevét e légitársaság.

Az El Al-terminálokat a világ minden repülőterén szigorúan ellenőrzik, az ott folyó eseményeket zártláncú televíziós rendszeren keresztül is követik. A terminál épületét civil ruhás fegyveres ügynökök, rendőrök vagy éppen katonák védik. Az El Al utasainak legalább 3h-val járatuk indulása előtt meg kell jelenniük a check-in pultoknál. Biztonsági előírásaik ugyanis megkövetelik, hogy beszállítás előtt minden utast ki kell kérdezni, honnan jön, mi utazásának célja, mi a foglalkozása, és hogy maga csomagolta-e csomagját. A légitársaság emberei a kérdésekre adott válaszok ismeretében tudják meghatározni a lehetséges biztonsági kockázatot. A check-in pultnál az utasok útleveleit, jegyeit alaposan megvizsgálják. Az útlevélellenőrzés során a neveket átfuttatják a Shin-Bet, az Interpol, az FBI, a CIA, de még a Scotland Yard és a Kanadai Titkosszolgálat (CSIS) bűnügyi nyilvántartásain is. Minden feladott poggyászt betesznek egy úgyn. dekompressziós kamrába, mellyel a repülés alatt a gép rakterében végbemenő légnyomásváltozást szimulálják. Ezzel szűrik ki az légnyomásérzékeny, annak változására "élesedő" robbanószereket. A padló mindazonáltal megerősített acélból készül, hogy egy esetleges robbanás ne tehessen kárt az utastérben.

A társaság minden pilótája az Izraeli Légierőtől kerül ki. Az El Al-gépek pilótafülkéinek ajtajai kevlár erősítésűek, golyóállóak, zsilip rendszerűek. Az ajtók kinyitásához kód szükséges. A második ajtó csak az után nyílik ki, hogy az első bezáródott, és a személyzet valamely tagja azonosította az oda belépni szándékozót. Így akadályozzák meg az erre illetéktelenek behatolását. A biztonság kedvéért az utasok között minden nemzetközi El Al-járaton jelen van legalább hat, szabadkézi harcban jártas civil ruhás fegyveres ügynök, úgyn. légi marshal.
Egy Kenyában 2002-ben történt izraeli gép-lelövési kísérletet követően az El Al flottájának minden tagjára rendszeresítette a Flight Guard nevű ellencsapásmérő-rendszert, mellyel kivédhetők a vállról indítható rakéták támadásai. A rendszer Doppler-radarja felismeri a hőkövető rakéta lövedékét, és válaszul olyan pirotechnikai lövedékeket bocsát ki magából, melyek a repülőgép hajtóműveivel megegyező vagy annál magasabb hőmérsékletűek. Ideális esetben a rakéta lövedéke így célt téveszt, és a gép hajtóművei helyett ezeket találja el...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése