Minden jó, ha a vége winglet! |
Az újgenerációs 737-esek legszembetűnőbb jellemzői az úgyn. wingletek. Ezek a szárnytoldalékok nem csak hogy csökkentik a légellenállást, de némi plusz felhajtóerőt is szolgáltatnak. Alkalmazásuk a Boeing korábbi aerodinamikai részlegének vezetője, Dr. Louis Gratzer nevéhez köthető. Első ízben 1998 júniusában mutatták be a fejlesztést egy 737-800-ason, mintegy előkészítve a BBJ-eken való rendszeresítést. Az első winglettel szerelt Classic-modell, a 737-300-as 2002 novemberében repült, és 2003 május 30-án nyerte el a az FAA kiegészítő típusengedélyét. Ezen változatának elnevezése azóta Special Performance. Ma bármely újgenerációs 737-es típuson választható opció, kivéve a 600-as szériát, melyen a Boeing még vizsgálja a wingletek alkalmazhatóságát. Az újonnan gyártott 737 NG-k 85%-a winglettel készül, különösen a -800-as és 900-as széria ill. kivétel nélkül minden BBJ. Ezek több, mint felét a Boeing leényvállalata, az Aviation Partners utólag szereli föl a szárnyakra. Áruk 700.000 dollár körül mozog, felszerelésük további átlag 50.000 dollárba kerül, és kb. 1 hetet vesz igénybe.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése