Bádogos kerestetik!

Toldozgatjuk-foltozgatjuk...
2011. április 1-jén a Southwest 812-es járata Phoenixből Sacramentóba tartott 118 utassal és ötfőnyi személyzettel. FL344-ről 360-ra emelkedtek épp, mikor egy puskadurranáshoz hasonló hang kíséretében hirtelen kiszakadt a tetőborítás egy 6 láb hosszú része. A fellépő nyomáscsökkenés hatására azonnal lenyíltak az oxigénmaszkok. A személyzet vészsüllyedést hajtott végre először 11.000 lábig, majd kitértek Yumába, egy katonai reptérre, ahol az incidenst követő 28. percben kényszerleszállást hajtottak végre. Egy utas és egy utaskísérő szenvedett könnyebb sérüléseket, a többiek sértetlenül megúszták az esetet.
A légitársaság azonnali hatállyal átvizsgáltatja a flottájában lévő többi, szám szerint 81 db, B737-300-asát, ugyanis két évvel ezelőtt már előfordult hasonló ezzel a géptípussal. Akkor a Nashville-ből Baltimore-ba tartó 2294-es járatnak kellett Charlestonban kényszerleszállást végrehajtania, mert anyagfáradás következtében egy 30x30cm-es lyuk keletkezett a tetőn, a függőleges vezérsík tövében...

1 megjegyzés:

  1. Emlékeztetőnek: 1988. április 28-án az Aloha Airlines Hilóból Honoluluba tartó 243-as járata 24.000 láb magasságban hasonló balesetet szenvedett annyi különbséggel, hogy a B737-200-as törzsén keletkezett háromszor ekkora lyukon át egy légikísérőt magával is ragadott a vákuumhatás. Rajta kívül a gépen tartózkodó 6 főnyi személyzetből 1, a 89 utas közül 7 személy súlyosan, 65 könnyebben sérült meg. A sárkányszerkezetet is deformáló sérülés ellenére a személyzet Kahului repülőterén sikeres kényszerleszállást tudott végrehajtani.
    A Boeing-gyár a 737-eseket úgy tervezte, hogy azok biztonságosan működhessenek akár 20 éven keresztül is, s ezalatt képesek legyenek akár 75.000 felszállást végrehajtani és 51.000 órát repülni. Az ominózus gép a baleset időpontjában 18 éves volt, s bár repült óráinak száma ugyan nem érte el a 35.500-at sem, a Hawaii-szigetek közti rendkívül rövid útvonalszakaszokon már közel 90.000 alkalommal szálltak le/fel vele...

    VálaszTörlés