Mi mindent csinál egy légiutaskisérő?

Malév-légikisérők
Részt vesz a járat-megbeszélésen, egyeztet a pilótákkal; átveszi a repülőgép biztonsági berendezéseit, átveszi a fedélzeti ellátmányt, eszközöket; ellenőrzi a fedélzet tisztaságát; ellenőrzi a fedélzet kommunikációs eszközeit, előkészíti a fedélzeti kommunikácós eszközöket; konyhai előkészületeket végez; a rampaszolgálattól iratokat vesz át; segíti az utasokat az elhelyezkedésben, felkészíti a vészkijárati ablak melletti utast; felszállás előtt az ajtókat bezárja, "élesíti" a vészcsúszdákat; felszállás előtt, gurulás közben biztonsági bemutatót tart/vetít; ellenőrzi a biztonsági övek becsatolását, üléseket, asztalokat, csomagokat; ellenőrzi a mobiltelefonok kikapcsolását; rögzíti a konyhai eszközöket, áramtalanít; ellenőrzi a mosdókat; csökkenti a világítást a kabinban; jelenti a kapitánynak, hogy a kabin fel/leszállásra kész; leül, becsatolja magát, átgondolja a teendőit; felveszi a kapcsolatot, és folyamatos kapcsolatot tart a pilótákkal; előkészül a fedélzeti kiszolgálásra; ellátja az utasokat étellel, itallal; összegyűjti a tálcákat, a poharakat, a hulladékot; desztinációtól függően az utasokkal okmányokat állíttat ki; folyamatosan jelen van a kabinban; leltározza a készletet; gurulás közben ügyel arra, hogy az utasok a helyükön maradjanak; a személyzet nevében elköszön az utasoktól; feloldja a csúszdák élesítését; engedélyt kér az ajtó nyitására, kinyitja az ajtót; átnézi a kabint (idegen tárgy, biztonsági eszközök megléte); felügyeli a takarítók munkáját/takarít; külföldön felkészül a visszaútra; uniós országokban lévő külállomásokon biztonsági ellenőrzést végez; fertőtleníti a kabint (járványveszély esetén); készenlétben áll a tankolásnál "utasokkal a fedélzeten"; felkészíti az utasokat az esetleges kényszerleszállásra; vezényli a személyzetet (vészhelyzeti check list alapján); kabinnyomás csökkenése esetén felszólítja az utasokat az oxigénmaszk használatára; a talált bomba hatásainak csökkentése érdekében intézkedik a kapitány utasítása alapján; folyamatosan tájékoztat a pillanatnyi helyzetnek megfelelően; ABP-t (able bodied person) képez, DGR-kezelése (Dangerous Goods Regulations); jelentkezik a munkavégzésre (egyenruha, okmányok); felkészül a vészhelyzeti és a biztonsági ismeretekből; jelenti a kapitánynak, hogy előkészítette a járatot; üdvözli az utasokat, ellenőrzi a beszállókártyát; rendkívüli kéréseket teljesít; segédkezik a csomagok biztonságos elhelyezésénél; átveszi és egyezteti az utaslistát; megszámolja az utasokat, jelenti a kapitánynak; tájékoztatja az utasokat a szolgáltatásról; kezeli a szórakoztató-elektronikai eszközöket; megoldja a váratlanul felmerült problémákat;
elvégzi a fedélzeti kiszolgálást; összegyűjti a fedélzeti ellátás hulladékát; segíti az utasokat a kiszállásnál; adminisztrál, elszámol, visszaír, plombáz; tájékoztatja, megnyugtatja az utasokat (késés, kitérő reptérre leszállás, késleltetett leszállás esetén stb.); rendkívüli csomagellenőrzésnél segítséget nyújt; tájékoztat, és segítséget nyújt az utasoknak tranzitálásnál; segíti a speciális utasokat (kísérő nélküli gyermek, csecsemő, fogyatékkal élők, deportáltak); renitens utast kezeli kommunikációs eszközökkel; elsősegélyt nyújt; menekíti az utasokat; tűz észlelése esetén tájékoztat, olt, ellenőriz; passzívan együttműködik a terroristával; tartalékszolgálatot teljesít; továbbképzésen vesz részt; orvosi vizsgálatokon vesz részt; karbantartja a formaruháját és a dokumentumait; havi beosztást betartja, és a változást nyomon követi...



Forrás:
http://nive.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése