[Visszatekintő] Új Malév-korszak első mérföldköve

Megszokott napi munkájukat végezték 2003. január 30-án a ferihegyi repülőtér repülésirányítói. Átlagos csütörtöki nap volt, de valami feszültség érződött a levegőben. Hamarosan egy régen várt pont jelent meg a kijelzőn. A HA-LOB lajstrom jelű repülő érkezett a repülőtér közel körzetébe, a MALÉV új Boeing 737-700 típusú gépe. Az irányító üdvözölte a gépet és személyzetét: "Sok szeretettel köszöntjük a MALÉV legújabb tagját!" A repülő a Boeing gyár seattle-i központjából szállt fel Budapest felé. A csütörtöki repülést három próba út előzte meg Amerikában. Magyarországra az új szerzemény Fehérváry Géza oktató kapitány és Tóth László oktató kapitány repülte át.

A 737-700 típusú gép megérkezése a MALÉV korszakváltásának első lépése. 2005 tavaszáig összesen 18 darab vadonatúj, a légitársaság igényei szerint kialakított Boeing 737-600/700/800 NG (Next Generation) gép érkezig. Ezekkel a repülőkkel fogják felváltani a 737-es típus Classic gépparkját. A flottacsere 750 millió dolláros pénzügyi hátterét a MALÉV Rt. és az International Lease Finance Corporation (ILFC) közötti szerződés biztosítja. A jelenlegi flottastruktúra a piaci igényekhez képest kevés, de viszonylag nagyméretű gépekből áll. 2005-ben a flottacsere után több kisebb kapacitású repülőgéppel szolgálja ki utasait a MALÉV. A középtávú célállomásokra a Boeing NG gépek, a regionális üzemelésben a Bombardier CRJ lesz a főszereplő. A tizennyolc repülőgép megérkezése után a magyar nemzeti légitársaság a világ legmodernebb flottáját üzemeltető cégek közé tartozik majd. A 737 típusú repülők beszerzése több, hosszú távú előnyt jelent a MALÉV számára. Egységes lesz a B737-es flotta, ezzel csökkenek a karbantartási és alkatrésztárolási költségek. A kedvező pénzügyi konstrukció eredményeként az újgenerációs gépek bérleti díja lényegesen alacsonyabb a jelenlegi B737-es flottáénál. A B737NG repülőknek alacsonyabb az üzemeltetési költsége és kisebb a szervizigénye. A flottaváltás legnagyobb haszonélvezői természetesen az utasok. A fedélzeten egységesen bőrülésekben repülhetnek az utazni vágyok. A komfort érzést növeli, hogy az új gépeken a nemzetközi átlagnál nagyobb távolságra helyezkednek el a sorok. A tájékoztatást és szórakoztatást a fedélzeti szórakoztató-elektronikai berendezések garantálják. Az újgenerációs B737-esek üzembeállítása hasonló mérföldkőnek jelent a MALÉV életében, mint amikor az első sugárhajtású Tu-134–es érkezett 1968-ban.

Forrás:
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/polgari/hirek/malev_new_737_030131/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése