Szagos vészhelyzetek Germanwings-módra

2009. nov. 1.:  a 64-es számú (D-AGWE), Kölnből Rostockba tartó, járat 133 utassal a fedélzetén visszafordult Kölnbe, miután a személyzet füstöt jelentett a cockpitból. A gép rendben leszállt, az utasok a szokott módon hagyták el a gépet. A vizsgálat még tart...

2010. dec. 11.: a 527-es számú járat (D-AGWM) Barcelonából Kölnbe tartott, mikor a végső megközelítés során a személyzet füstött észlelt a cockpitban, és ezért vészhelyzetet jelentett. A gép rendben leszállt, a földi szolgálatok átvizsgálták a gépet, majd az utasok a szokott módon elhagyhatták azt. Az elsőtisztet és egy légíutaskísérőt füst belégzés miatt el kellett látni a repülőtéren...

2010. dec. 16.: a 15-ös járat (D-AGWL) Berlinből Kölnbe tartott, mikor a megközelítés során a személyzet füstöt jelentett a fedélzetről. A gép rendben leszállt. A kiérkező szolgálatok nem találták nyomát sem tűznek, sem füstnek...

2010. dec. 19.: a 753-as járat (D-AGWK) Bécsből Kölnbe tartott 144 utassal és ötfőnyi személyzettel, mikor a megközelítés során a személyzet füstöt jelentett a cockpitból. A gép rendben leszállt. A személyzetet orvosi ellátásra szorult, ezért kórházba szállították őket. A füst oka ismeretlen...

2011. jan. 21.: a 238-as járat (D-AGWL) Kölnből Friedrichshafenbe tartott, mikor a kölni felszállás közben égett műanyag szagára lettek figyelmesek a fedélzeten, habár füst nem volt látható. A szagok belégzése szédüléssel, mindkét karon és lábon megfigyelhető kiütésekkel, erős szívveréssel ill. hányingerrel járt. A személyzet a visszatérés mellett döntött. Két légiutaskísérő panaszkodott hányingerre és fejfájásra...

2011. ápr. 28.: a 3751-es járat (D-AGWB) Bécsből Hannoverbe tartott 86 utassal a fedélzetén, mikor a személyzet füstött jelentett a cockpitból, és egy nürnbergi kitérő mellett döntött. A kiérkező szolgálatok nem találták nyomát se hőnek, se tűznek. A légitársaság jelentése szerint a karbantartás sem talált hibát sem a cockpitban, sem a kabinban.


2012. júl. 27.: a 2035-ös járat (D-AKNT) Brémából Stuttgartba tartott, mikor a személyzet füstött jelentett a cockpitból, és kitért Düsseldorfba. A gép rendben leszállt.

2013. jan. 29.: a 824-es járat (D-AGWR) Kölnből Milánóba indult, mikor taxizás közben egy légiutaskísérő a kabin hátsó részében füstre lett figyelmes. A gép visszagurult az állóhelyre, az utasok a szokásos módon hagyták el a gépet. A kiérkező szolgálatok nem találták nyomát se tűznek, se hőnek. A személyzet három és az utasok két tagját légzési nehézségek miatt kórházba szállítottak. A német vizsgálók elrendelték, hogy a gép a vizsgálat végéig a földön maradjon...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése