A Norwegian Air Shuttle vezetősége bejelentette, hogy 2012-ig valamennyi B-737-800-as típusú repülőgépén bevezetik a Row44 műholdas internetes szolgáltatást, mely idén januárban szerezte meg az amerikai FCC (Federal Communications Commission - Szövetségi Kommunikációs Bizottság) jóváhagyását arra, hogy az USA után a transzatlanti légijáratokon is használhassák az utasok.
Row44-féle kopoltyú a Southwest gépén |
Időközben a szolgáltató megkapta az EASA, az Európai Légügyi Hatóság Boeing B-737NG gépekre szóló STC (Supplemental Type Certificate) alkalmassági bizonyítványát is, mely nyomán kontinensünkön elsőként a norvég fapados utasai élvezhetik a Row44 előnyeit. A Malév műszaki leányvállalata, a Ferihegyen működő Aeroplex of Central Europe (ACE) már eddig is rendszeresen végzett karbantartásokat a Norwegian Air Shuttle gépein, melyeken mostanáig már 24 úgynevezett „C-check” ellenőrzést hajtottak végre. Mivel a légitársaság elégedett volt a magyarok munkájával, úgy döntött, hogy rájuk bízza az új wifi technika beépítését is. Ehhez az ACE a Boeing gyár és a wifit szállító Row44 mérnökeivel együtt dolgozta ki a szükséges technológiát, a kész terveket pedig - az amerikai hatósági jóváhagyás alapján - az EASA szakemberei engedélyezték. A munkálatok során többek között egy olyan különleges, áramvonalas burkolattal ellátott antennát kell a gépek törzsének tetejére építeni, amelyik vízszintesen 360, függőlegesen pedig 180 fokban állítható annak érdekében, hogy folyamatosan érzékelni tudja repülés közben a műholdak jeleit. Az ACE olyan megállapodást kötött, mely alapján az első két gép magyarországi módosítása után, a többi munkát – az itteni hangárkapacitás hiányában - a Norwegian hazájában, a Sola városka melletti Stavanger repülőtéren végzik majd el. Ezért az ACE 570 munkatársából 20 most is Norvégiában dolgozik, hogy a cég további gépeibe is beépítsék a Row44 rendszert. A Norwegian Air Shuttle azt tervezi, hogy az idei nyári főszezonra 11 darab Boeing B-737-800-ason, az év végéig 21 gépen, 2012-ben pedig már a teljes B-737-es flottán elérhető lesz a szolgáltatás. A gépeken két elkülönített hálózat működik majd, melyek közül az egyik az utasok rendelkezésére áll, míg a másikat a gép személyzete használhatja repülés közben.
Forrás:http://www.gazdasagiradio.hu/cikk/61153/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése