Nem sejthette... |
1991. május 26-án 213 utassal és tízfőnyi személyzettel a fedélzetén Bécsbe indult Bangkok Don Mueang repülőteréről a Lauda Air NG 004-es járata. Mintegy 5 perccel a felszállást követően a B767-es EICAS-monitorján megjelent a "REV ISLN" (Reverse Isolation) figyelmeztetés, ami a sugárfordító rendszer hibájára utalt. Az ezt követő percekben az elsőtiszt fellapozta az üzemeltetési kézikönyvet, melyben azt olvasta, hogy "további hibák fellépése esetén akár repülés közben is működésbe léphet a sugárfordító". A kézikönyv szerint ennek ellenére különösebb teendőjük nem volt, leszálláskor ilyen esetben is a szokásos módon használható a sugárfék. Az elsőtiszt felhívta a kapitány figyelmét, hogy az előírt útvonal tartásához szükség van egy kis trimmelésre. Alighogy balra fordították az oldalkormányt, a bal oldali hajtómű sugárfékje hirtelen működésbe lépett. A teljesítményt hiába vették le azonnal "idle"-re, a kívánt hatás eléréséig súlyos másodpercek teltek el, mialatt az épp emelkedőben lévő gép szárnyain máris 25%-os felhajtóerő-csökkenés keletkezett. Az ellentétes irányú hajtóműteljesítmények és az épp trimmelés alatt álló oldalkormány hatására a gép átesett, és 24.700 láb magasságból irányíthatatlan zuhanásba kezdett. A repülőgép darabokra tört, felrobbant, lángoló darabjai egy dzsungelre zuhantak...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése