2006. június 15-én a TNT Airways B737-es cargo-gépe a belgiumi Liége-ből Stanstedre indult. London közelkörzetébe érve az előjelzett időjárási viszonyok romlottak, így holdingba mentek, hátha javul a látástávolság. Mindeközben egyeztettek a légitársasággal, hogy alternatívaként melyik repülőtér jöhet szóba. Mivel 30 perc múltán sem javult a helyzet Standsteden, úgy döntöttek, kitérnek a notthinghami East Midlands repülőtérre, ahol az ottani időjárási körülmények miatt CAT IIIA megközelítésre készültek föl. Az út eseménytelenül zajlott - egészen a küszöb előtti egy mérföldig. Ekkor ugyanis a notthinghami torony továbbított nekik egy üzenetet, melyben az állt, hogy az anyacég arra kéri a személyzetet, hogy Notthingham helyett Liverpoolba térjenek ki. A leszállással elfoglalt parancsnokot annyira meglepte az üzenet, hogy lányos zavarában egy pillanatra kikapcsolta a robotpilótát. Ez a néhány másodperc éppen elég volt ahhoz, hogy az ILS-siklópálya fölé kerüljenek. A parancsnok, miközben megpróbálta tisztázni a toronnyal a helyzetet, ugyan megpróbálta visszakapcsolni a robotpilótát, ám míg ezzel el volt foglalva, az ILS középvonalától is eltértek. Mire a földközelségjelző rendszer figyelmeztető jelzése megszólalt, és a parancsnok átstartolást rendelt el, már késő volt, a gép a küszöbbel egy vonalban, mintegy 90m-re a pálya középvonalától földet fogott. Azonnyomban kitört a jobb oldali főfutó, sérülések keletkeztek a szárnyon, és az "A" hidraulika-rendszert is elvesztették. A gép több tíz méteren keresztül csúszott a jobb oldali hajtóművén és szárnyvégén, mire újra a levegőbe emelkedtek. A kapitány vészhelyzetet rendelt el, minekutána kitértek Birminghambe, ahonnét kifejezetten jó időt jelentettek. A jobb oldali főfutó nélkül végrehajtott kényszerleszállás során a gép csak a jobb oldali hajtóműre és szárnyra "támaszkodhatott", mely csak a puszta szerencsének köszönhetően nem kapott lángra, így mind a személyzet, mind a szállított áru sértetlenül megúszta a kalandos repülőutat...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése