Így készül a bionafta |
A Lufthansa a világon elsőként indítja útjára bioüzemanyaggal működő menetrendszerinti járatait a Hamburg-Frankfurt útvonalon egy IAE-V2500-as hajtóművel szerelt A321-es géppel. A 2011 áprilisában induló 6 hónapos kísérlet ideje alatt a járatot bioüzemanyag és hagyományos kerozin keverékével működő hajtóművekkel teljesítik. A hosszútávú kísérlet elsődleges célja, hogy tanulmányozni lehessen a bioüzemanyag hajtóművekre gyakorolt hatását, mind karbantartás, mind élettartam vonatkozásában. A burnFair projekthez a bioüzemanyagot a Neste Oil nevű finn üzemanyagfinomító szállítja. A Lufthansa elnök-vezérigazgatója, Wolfgang Mayrhuber szerint a 6,6m euróba kerülő féléves próbaüzem alatt a Lufthansa kb. 1500t CO2-kibocsátástól kíméli meg a környezetet...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése