Hosszú az út...

...mire pilóta lehet az ember egy sugárhajtóműves utasszállító gépen!

Az egyes modulok és képzési sorrendjük:
  1. Egymotoros pilóta képzés (Private Pilot License)
  2. Éjszakai pilóta képzés (Night Visual Flight Rating)
  3. Műszerrepülő kiképzés (Instrument Rating)
  4. Többmotoros pilóta képzés (Multi Engine)
  5. Többmotoros műszerrepülő képzés (Multi Engine Instrument Rating)
  6. Hiányzó időgyűjtés kereskedelmi pilóta képzés előtt
  7. Kereskedelmi pilóta képzés (Commercial Pilot License)
  8. Több pilótás személyzeti együttműködés képzés (Multi Crew Course)
  9. Sugárhajtóműves átképzés (Jet Orientation Training)
  10. Légi transzport pilóta képzés (Air Transport Pilot License)
  11. Utasszállító típusvizsga (Airbus 320 vagy Boeing 737)


1. Egymotoros pilóta képzés (PPL)

Ebben a modulban a kezdő pilóta számára kiderül:
  • Mitől is repül a repülő? Mitől tud egy 100 tonnás repülőgép könnyedén a levegőbe emelkedni?
  • Milyen egy repülőgép szerkezeti felépítése?
  • Hogyan működik a motorja, hajtóműve?
  • Hogyan tájékozódik a pilóta a magasban?
  • Milyen meteorológiai jelenségek zajlanak abban a magasságban, ahol a repülés zajlik.
  • Veszélyes-e ködben, szélben repülni? Miért lehet halálos egy zivatar felhő.
  • Milyen érdekes szabályok vonatkoznak a pilótákra.
  • Hogyan kommunikálnak a pilóták a földi irányítással, vagy más levegőben lévő gépekkel? Hogyan kerülik el az összeütközést?
  • Milyenek az egészségügyi követelményeknek kell megfelelni, ahhoz hogy valaki pilóta lehessen?
  • Hogyan zajlik a tényleges repülési kiképzés a levegőben? Miképp hozza létre a pilóta szándékosan a vészhelyzeteket (motorleállás, dugóhúzóba esés, műszer meghibásodás, stb) és vajon el tudja-e másodpercek alatt hárítani őket?
  • Hogyan izgul valaki az első egyedüli repülése előtt, mikor tudja, nem ül már be mellé az oktatója és neki kell a repülés során minden szituációt élesben megoldania, bármi is adódjon.


2. Éjszakai pilóta képzés (Night Visual Flight Rating)

A pilóta bepillantást nyerhet az éjszakai repülés világába, mely szépsége mellett számos veszélyt is hordoz magában. A pilóta megtanulja, miben különbözik a fel- és leszállás a nappali repüléshez képest, hol kell vészhelyzetre számítania.


3. Műszerrepülő kiképzés (IR)

Itt választ kap a pilóta arra a kérdésére, hogy miképp tud a pilóta felhőben is, nulla látástávolság mellett vízszintesen repülni, illetve hogyan tud biztonságosan leszállni egy ködbe vagy esőfelhőbe burkolódzott repülőtérre, gyenge látási körülmények között is. Megtudhatja, hogyan ismeri fel a levegőből a célrepülőteret és milyen műszerekkel tud elnavigálni oda akár több ezer kilométerről is. Kiderül, melyek a legszükségesebb műszerek számára.


4. Többmotoros pilóta képzés (ME)

Átképzés egymotoros repülőgépről kétmotorosra. Itt leginkább az egyik hajtómű leállásának vészszituációjára helyeződik a hangsúly, de emellett természetesen megtudhatjuk azt is, hogy repülésileg miben különbözik a pilóták számára az addig megszokott egymotorostól.


5. Többmotoros műszerrepülő képzés (ME IR)

Lefüggönyözött pilótaablak, kilátás semmi, csak a műszerekre támaszkodhat a pilóta. Vakon meg kell bízni bennük, és el kell hinni, hogy egyik sem hibásodott meg idő közben észrevétlenül, vagy nincs előtte egy magas hegy.


6. Hiányzó repülési idő gyűjtés a CPL képzéshez, amely csak 200 repült óra elérése esetén kezdhető meg.

A 7. pont elkezdésének feltétele, hogy meglegyen a 200 óra repült idő.


7. Kereskedelmi pilóta képzés (CPL)

A kemény elméleti képzést követő vizsga után következik a gyakorlati képzés. Itt már fizető utast is vihet a kiképzett pilóta, hogy különböző útvonalon végigrepülve utasai megcsodálhatják Magyarország és a környező országok nevezetességeit a levegőből (tavak, várromok, épületek, stb). Részese lehet bonyolult repülési helyzet megoldásának, illetve műszerek alapján történő repülésnek.


8. Több pilótás személyzeti együttműködés képzés (MCC)

Élethű repülőgép szimulátor segítségével gyakorlat szerzés a több személyzetes kiképzéshez.


9. Sugárhajtóműves átképzés (JOT)

Megismerijük a sugárhajtómű elvi működését, és megtudhatjuk mitől biztonságosabb és mitől veszélyesebb a dugattyú motoros repülőgépekhez képest.


10. Légi transzport pilóta képzés (ATPL)

Közforgalmi pilóta képzés. Itt az üzemanyag fogyasztást már tonnában mérik.


11. Utasszállító típusvizsga (Boeing 737 vagy Airbus 320)

A kiválasztott utasszállító gépnek megfelelő szimulátoron 50 óra repülés. A legelterjedtebb utasszállító repülőgépek a Boeing 737 illetve az Airbus 320.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése