Az egyes modulok és képzési sorrendjük:
- Egymotoros pilóta képzés (Private Pilot License)
- Éjszakai pilóta képzés (Night Visual Flight Rating)
- Műszerrepülő kiképzés (Instrument Rating)
- Többmotoros pilóta képzés (Multi Engine)
- Többmotoros műszerrepülő képzés (Multi Engine Instrument Rating)
- Hiányzó időgyűjtés kereskedelmi pilóta képzés előtt
- Kereskedelmi pilóta képzés (Commercial Pilot License)
- Több pilótás személyzeti együttműködés képzés (Multi Crew Course)
- Sugárhajtóműves átképzés (Jet Orientation Training)
- Légi transzport pilóta képzés (Air Transport Pilot License)
- Utasszállító típusvizsga (Airbus 320 vagy Boeing 737)
1. Egymotoros pilóta képzés (PPL)
Ebben a modulban a kezdő pilóta számára kiderül:
- Mitől is repül a repülő? Mitől tud egy 100 tonnás repülőgép könnyedén a levegőbe emelkedni?
- Milyen egy repülőgép szerkezeti felépítése?
- Hogyan működik a motorja, hajtóműve?
- Hogyan tájékozódik a pilóta a magasban?
- Milyen meteorológiai jelenségek zajlanak abban a magasságban, ahol a repülés zajlik.
- Veszélyes-e ködben, szélben repülni? Miért lehet halálos egy zivatar felhő.
- Milyen érdekes szabályok vonatkoznak a pilótákra.
- Hogyan kommunikálnak a pilóták a földi irányítással, vagy más levegőben lévő gépekkel? Hogyan kerülik el az összeütközést?
- Milyenek az egészségügyi követelményeknek kell megfelelni, ahhoz hogy valaki pilóta lehessen?
- Hogyan zajlik a tényleges repülési kiképzés a levegőben? Miképp hozza létre a pilóta szándékosan a vészhelyzeteket (motorleállás, dugóhúzóba esés, műszer meghibásodás, stb) és vajon el tudja-e másodpercek alatt hárítani őket?
- Hogyan izgul valaki az első egyedüli repülése előtt, mikor tudja, nem ül már be mellé az oktatója és neki kell a repülés során minden szituációt élesben megoldania, bármi is adódjon.
2. Éjszakai pilóta képzés (Night Visual Flight Rating)
A pilóta bepillantást nyerhet az éjszakai repülés világába, mely szépsége mellett számos veszélyt is hordoz magában. A pilóta megtanulja, miben különbözik a fel- és leszállás a nappali repüléshez képest, hol kell vészhelyzetre számítania.
3. Műszerrepülő kiképzés (IR)
Itt választ kap a pilóta arra a kérdésére, hogy miképp tud a pilóta felhőben is, nulla látástávolság mellett vízszintesen repülni, illetve hogyan tud biztonságosan leszállni egy ködbe vagy esőfelhőbe burkolódzott repülőtérre, gyenge látási körülmények között is. Megtudhatja, hogyan ismeri fel a levegőből a célrepülőteret és milyen műszerekkel tud elnavigálni oda akár több ezer kilométerről is. Kiderül, melyek a legszükségesebb műszerek számára.
4. Többmotoros pilóta képzés (ME)
Átképzés egymotoros repülőgépről kétmotorosra. Itt leginkább az egyik hajtómű leállásának vészszituációjára helyeződik a hangsúly, de emellett természetesen megtudhatjuk azt is, hogy repülésileg miben különbözik a pilóták számára az addig megszokott egymotorostól.
5. Többmotoros műszerrepülő képzés (ME IR)
Lefüggönyözött pilótaablak, kilátás semmi, csak a műszerekre támaszkodhat a pilóta. Vakon meg kell bízni bennük, és el kell hinni, hogy egyik sem hibásodott meg idő közben észrevétlenül, vagy nincs előtte egy magas hegy.
6. Hiányzó repülési idő gyűjtés a CPL képzéshez, amely csak 200 repült óra elérése esetén kezdhető meg.
A 7. pont elkezdésének feltétele, hogy meglegyen a 200 óra repült idő.
7. Kereskedelmi pilóta képzés (CPL)
A kemény elméleti képzést követő vizsga után következik a gyakorlati képzés. Itt már fizető utast is vihet a kiképzett pilóta, hogy különböző útvonalon végigrepülve utasai megcsodálhatják Magyarország és a környező országok nevezetességeit a levegőből (tavak, várromok, épületek, stb). Részese lehet bonyolult repülési helyzet megoldásának, illetve műszerek alapján történő repülésnek.
8. Több pilótás személyzeti együttműködés képzés (MCC)
Élethű repülőgép szimulátor segítségével gyakorlat szerzés a több személyzetes kiképzéshez.
9. Sugárhajtóműves átképzés (JOT)
Megismerijük a sugárhajtómű elvi működését, és megtudhatjuk mitől biztonságosabb és mitől veszélyesebb a dugattyú motoros repülőgépekhez képest.
10. Légi transzport pilóta képzés (ATPL)
Közforgalmi pilóta képzés. Itt az üzemanyag fogyasztást már tonnában mérik.
11. Utasszállító típusvizsga (Boeing 737 vagy Airbus 320)
A kiválasztott utasszállító gépnek megfelelő szimulátoron 50 óra repülés. A legelterjedtebb utasszállító repülőgépek a Boeing 737 illetve az Airbus 320.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése