Fejjel a falnak |
A szigorodó hatósági előírások nyomán a Cathay Pacific és az Air France-KLM hozzálátott a biztonsági övbe épített légzsákok economy utasosztályain való beépítéséhez, melyek használatával csökkenthető a kockázata egy esetleges repülőgépbalesetben való elhalálozásnak. A légzsákok segítségével ugyanis akár a gravitációs erő 16x-osával történő becsapódáskor is eszméleténél tartható az utas, így segítve őt a repülőgépből való minél előbbi menekülésben. 2009 októbere óta minden az Egyesült Államokban gyártott repülőgépnek meg kell felelnie ezen szabványoknak, és 2011 végéig az európai kontinensen is bevezetésre fognak kerülni - állítja Jeremie Teahan, az Európai Repülésbiztonsági Hivatal szóvivője. Az amerikai AmSafe, mely a piacon lévő klasszikus repülőgépes biztonsági övek 95%-ának gyártója, 2001-ben mutatta be a légzsákos technológiát, és máig több, mint 50 vállalat számára adott el belőle, köztük a Singapore Airlines, a US Airways, az Emirates, a Japan Airlines és a Swiss International Air Lines számára. A hagyományos biztonsági övek 25 dolláros árával szemben ezen eszközök darabja 1200 dollár. A világ légitársaságainak teljes üléskapacitása jelenleg 2,8m darab, így könnyen kiszámolható, milyen jövedelmező bizniszbe fogtak az AmSafe-nél...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése