2013. június 8-án a Wizzair 3141-es számú járata 165 utassal és hatfőnyi személyzettel Bukarestből Rómába tartott, mikor a ciampino-i megközelítés során 1500 láb magasságban a bal oldali főfutó nem biztonságos kibocsátásáról szóló információt kaptak a fedélzeti számítógéptől, ezért megszakították a leszállást, és 5000 lábra emelkedtek. Átvették az ilyenkor szükséges checklistet, majd kitértek Fiumicino repterére annak hosszabb leszállópályái miatt. Kb. 35 perccel a főfutó hibájára utaló figyelmeztetést követően alacsony magasságú áthúzást hajtottak végre a 34R pálya felett, hogy a földi személyzet megbizonyosodhasson a bal futó (nem kibocsátott) helyzetéről. A személyzet 2000 láb magasságra emelkedett, hogy a 34R pályára történő újabb megközelítés során kényszerleszálljon. A személyzetnek sikerült a lehető legtovább a levegőben tartani a bal szárnyat, majd a gép finoman a bal oldali hajtóműre, bal szárnyra és a törzs farokrészére támaszkodva, kibocsátott főfutóval ill jobb futóval állapodott meg. Az utasok vészcsúszdákon keresztül hagyták el a gépet.
Kísértetiesen hasonló történet 2010-ből:
http://avherald.com/h?article=42591700
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése