2009. szeptember 1-jén az Air Vallée számára charter-járatot teljesítő Balkan Holidays Airlines egy A320-asa épp az egyiptomi Hurghadából készült vissza utasaival Olaszországba. 77 utasnak Veronáig, 87-nek pedig Rómáig szólt a jegye. Hurghadában máig ismeretlen okból kifolyólag a veronai utasokat a kabin jellemzően első utas-szekciójába ültették, feladott poggyászaik az elülső kompartmentekben kerültek elhelyezésre, míg a Rómába tovább utazók a hátsó szekciókban ill. csomagjaik a hátulsó kompartmentekben. Néhány órával később a veronai utasok leszálltával és poggyászaik kirakodásával az Airbus súlypontja igencsak hátrafelé tolódott el az eddigiekhez képest. Ahogyan az szokás, az ügyeletes veronai forgalmista elkészítette a Verona-Róma távra vonatkozó, az utas- ill. poggyászterhelésnek megfelelő új ültetési rendet, ám a Rómába tovább közlekedő utasoknak erre senki sem hívta fel a figyelmét. Sőt, még a vonatkozó papírokat jóváhagyni hivatott kapitánynak sem tűnt fel ez a nyilvánvaló szarvashiba. Amint a hajtóműveket vezérlő gázkarokat felszálló módba tették a pilóták, rövidesen, mintegy 113 csomós sebességnél, a vártnál jóval korábban elemelkedett a gép orra. A pilóták folytatták a felszállást, miközben a gép farokrésze hozzáért a betonhoz. Rögtön bekapcsolt az átesésre figyelmeztető vészjelző, és az irányítást vezérlő rendszerek is tartalék-üzemmódra váltottak. A pilóták folytatták az emelkedést, míg végül egy kabinnyomás-hibára figyelmeztető vészjelzést követően visszafordultak Veronába. A későbbi vizsgálat jelentős szerkezeti sérülést állapított meg a törzs alsó részén, a gép farkánál...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése