Négy általános iskolai osztályt és kísérőtanáraikat látta vendégül a Ryanair miután egy rajzpályázat keretében elnyerték a Magyarország feletti sétarepülés lehetőségét. A kellemes, tavaszi vasárnap délutánon a SkyCourt konferenciatermében gyülekeztek a gyerekek, akiket sok szülő is elkísért a repülőtérre. A legtöbb kisiskolás talán most először repült életében, így az ír légitársaság igazán nagy élménnyel ajándékozta meg őket. A Ryanair részéről Henrike Schmidt értékesítési menedzser és csapata fogadta a gyerekeket. A SkyCourt konferenciaterme egy szempillantás alatt megtelt a lelkes kis utazókkal. A légitársaság itt osztotta ki a névre szóló beszállókártyákat és minden résztvevő kapott egy ajándék nyakpántot is, amelynek végén egy kis Ryanair játékrepülőgép lifegett. Amíg az egyik osztály a másikat várta az adminisztratív jellegű beszállókártya kiosztásban a Ryanair meghívott bohóca igyekezett a gyerekek szórakoztatására sietni, amit ők nagy lelkesedéssel és örömmel is fogadtak. Egy gyors csoportkép a nyertes pályamunkák részvételével és végül indulás a biztonsági átvizsgálási kapukhoz következett, ahol egy egész Boeing 737-esre szóló gyereksereg állított igen hosszú sort. A Budapest Airportnak köszönhetően azonban az átvizsgálás szinte pillanatok alatt megtörtént, mivel külön kapukat biztosítottak a Ryanair kis utasainak. A 2A terminál indulási várójában is folytatódott a jó hangulat, ahol a repülőgép indulásáig szórakoztató műsorban részesültek a repülés előtt álló gyermekek. Egy kis izgalomfokozó várakozást követően közeledett a várva várt pillanat, az A9-es kapun keresztül indulás a repülőgéphez, amely a 73-as állóhelyen várta utasait, akik busszal érkeztek az EI-DWC lajstromjelet viselő repülőgéphez. Egy gyors búcsú integetés és máris megtelt a Boeing 737-800 típusú repülőgép fedélzete. A betonról, de még a repülőgép fedélzetéről is jól kivehető volt, hogy sok szülő a Kisteraszról, ahonnan kitűnő rálátás volt a repülőgépre igyekezett figyelemmel kísérni a gyerekek indulását.
A felszállás előtti szokásos adminisztratív teendők elvégzését követően zárták az ajtókat, a kapitány köszöntötte utasait és a magyarul is beszélő utaskísérők pedig gyorsan megtartották a kötelező biztonsági bemutatót. Miközben a második, a magyar nyelven szóló demo futott a repülőgép már útban volt a Liszt Ferenc repülőtér 1-es futópályája felé, hogy onnan nekifutva felszállhasson a majd 40 perces sétarepülésre. Két szerencsés gyermek, akiket stílusosan egy kalapból sorsoltak ki a pilótafülkéből nézhette végig a felszállást és ugyanígy két másik gyermek a földet érés pillanatait. Az új-generációs, wingletes Boeing 737-es a 31L futópályához gurult felszálláshoz. A CFM56 típusú sugárhajtóművek felzúgása és a repülőgép megindulása nagy üdvrivalgást keltett az utaskabinban. A személyzet, amely egyébként jól láthatóan, függetlenül attól, hogy egy séta jellegű repülésről volt szó minden repülésbiztonsági szabályt szigorúan szem előtt tartva járt el. A repülés közben a hátsó traktusban üdítőt szolgáltak fel a gyerekeknek, akik nagy érdeklődéssel a pilótakabint is megtekinthették. Az egyfolyosós repülőgépen a kétirányú közelekedéstől persze egy kissé kaotikus állapot alakult ki, de ez semmit sem vont le az élményből, hiszen a gyerekek szemmel láthatóan nagyon élvezték a repülést és a fedélzeten történő szabad mozgást. A leszállás a pályairánynak, illetőleg az ahhoz kötődő eljárásrendnek megfelelően 31R futópályára történt és az egyébként valóban szép földet érést a magyar szokásnak megfelelően tapsvihar köszöntötte. A terminálra történő visszabuszozást követően a Ryanair és a Budapest Airport közösen egy kis édesség ajándékcsomagot adott át a gyerekeknek, amellyel véget is ért az alkonyatba nyúló vasárnapi program. A Budapest Airport munkatársai a megszokott magas színvonalon és precizitással szervezték meg az eseményt és az is mindenképp szót érdemel, hogy igazán rég volt alkalom arra, hogy egy légitársaság sugárhajtású repülőgéppel ilyen, gyerekeknek szóló ajándék repülést szervezzen.
A felszállás előtti szokásos adminisztratív teendők elvégzését követően zárták az ajtókat, a kapitány köszöntötte utasait és a magyarul is beszélő utaskísérők pedig gyorsan megtartották a kötelező biztonsági bemutatót. Miközben a második, a magyar nyelven szóló demo futott a repülőgép már útban volt a Liszt Ferenc repülőtér 1-es futópályája felé, hogy onnan nekifutva felszállhasson a majd 40 perces sétarepülésre. Két szerencsés gyermek, akiket stílusosan egy kalapból sorsoltak ki a pilótafülkéből nézhette végig a felszállást és ugyanígy két másik gyermek a földet érés pillanatait. Az új-generációs, wingletes Boeing 737-es a 31L futópályához gurult felszálláshoz. A CFM56 típusú sugárhajtóművek felzúgása és a repülőgép megindulása nagy üdvrivalgást keltett az utaskabinban. A személyzet, amely egyébként jól láthatóan, függetlenül attól, hogy egy séta jellegű repülésről volt szó minden repülésbiztonsági szabályt szigorúan szem előtt tartva járt el. A repülés közben a hátsó traktusban üdítőt szolgáltak fel a gyerekeknek, akik nagy érdeklődéssel a pilótakabint is megtekinthették. Az egyfolyosós repülőgépen a kétirányú közelekedéstől persze egy kissé kaotikus állapot alakult ki, de ez semmit sem vont le az élményből, hiszen a gyerekek szemmel láthatóan nagyon élvezték a repülést és a fedélzeten történő szabad mozgást. A leszállás a pályairánynak, illetőleg az ahhoz kötődő eljárásrendnek megfelelően 31R futópályára történt és az egyébként valóban szép földet érést a magyar szokásnak megfelelően tapsvihar köszöntötte. A terminálra történő visszabuszozást követően a Ryanair és a Budapest Airport közösen egy kis édesség ajándékcsomagot adott át a gyerekeknek, amellyel véget is ért az alkonyatba nyúló vasárnapi program. A Budapest Airport munkatársai a megszokott magas színvonalon és precizitással szervezték meg az eseményt és az is mindenképp szót érdemel, hogy igazán rég volt alkalom arra, hogy egy légitársaság sugárhajtású repülőgéppel ilyen, gyerekeknek szóló ajándék repülést szervezzen.
Forrás:
http://airportal.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése