[Jegyzet] Ha sok a csomag, valakit kidobnak

Viszonylag sokszor, sokfelé jártam, ezért azt gondoltam, már nem érhetnek nagy meglepetések, azonban az Aerosvit ukrán légitársaságnál tapasztaltak minden elképzelésemet felül-, pontosabban alulmúlták. Mintegy 50 sorstársammal Kijevből utaztam Budapestre. A dolgok már a repülőre felszállás előtt furcsa fordulatot vettek: a buszban álltunk, ami a géphez jött volna, mikor kinyitották az ajtókat, és egy hölgy közölte, hogy sok a becsekkolt csomag, ezért valakinek ki kellene szállnia. Bár kemény 100 dollárt és ingyen szállást is felajánlott, senkinek sem fűlt hozzá a foga, hogy egy napot Kijevben rostokoljon (a következő gép másnap délután repült), így aztán senki nem mozdult. Az ajánlat oroszul hangzott csak el, így csak a többiektől értesültem, hogy mi a szitu - később állítólag az összeget megemelték 300 dollárra, de továbbra sem mozdult senki, így aztán kb 20 percig ott álltunk/ültünk a zsúfolt buszon. Ami végül visszakanyarodott velünk a Terminálra, mondván akkor ki lehet szállni, nem lesz repülés.

Természetesen a megfelelően sorsedzett utazóközönség nem volt hajlandó kiszállni, így újabb hosszas várakozás következett. Ez alatt volt idő meghallgatni a vonalon gyakran utazók remek történeteit - ezeket akkor még kicsit hitetlenkedve fogadtam, de így utólag már elég reálisnak tűnnek. Megtudtam például, hogy az Aerosvit annyira pénzszűkében van, hogy már csak készpénzért adnak nekik kerozint Budapesten - amihez persze nem fűlik a foguk, ezért a kb 1000 km-es Budapest-Kijev járatot megszakítják Lvovban (Lembergben), hogy ott tankoljanak. Máskor meg egyszerűen törlik a járatot és másnap küldenek egy nagy gépet, ami kibírja egy tankkal az egész utat.

Végül, mindenki meglepetésére elindult a busz és mégis felszállhattunk a gépre - a traktornak(!) ami közben egy csomagokkal teli kocsit mellénk vontatott, majd ott hagyott, senki nem tulajdonított túl nagy jelentőséget. Aztán, ahogy fél órát vártunk a csomagokra Budapesten, leesett a 20 hrivnyás: hogy tudniillik az összes csomag Kijevben maradt. Ezeket aztán a reptér munkatársai egyesével iktatták elveszett csomagként (űrlap kitöltés, milyen színű volt, milyen típusú - mintha tényleg elvesztek volna), ami 1-2 órás várakozást is jelenthetett a sor végén állóknak.

A munkatásaktól újabb arcpirító dolgokat tudtunk meg az Aerosvitről: például hogy ugyanezt az elmúlt 2 hétben már harmadszor játsszák el, és hogy a Ryanair mellett egyetlenként nincs semmilyen szerződésük csomag-kiszállító céggel, így ha valaki nem akar újra kijönni a megkerült csomagjáért, annak magának kell 5700 Ft-ot fizetni a házhozszállításért (ez minden más légitársaságnál ingyenes, hiszen mégiscsak a cég hibázott).

Elmondták azt is, hogy az Aerosvit azzal is spórol, hogy más légitársaságokkal hordatja ki a csomagokat - így nagyon meg sem lepődtem másnap, mikor elmondták, hogy bár érkezett egy járat Kiejvből, arra egyetlen csomag sem került fel, egyetlenegyet Lufthansával küldtek át Budapestre. A csomagok azóta sincsenek meg (ezt vasárnap este írom), mint közben a ferihegyi Eltűnt Poggyász telefonos munkatársától megtudtam, úgy általában 5-6 nap a szintidejük, végülis minek elsietni?!

Figyelembe véve, hogy itt láthatóan rutinszerűen szopatják az utasokat, örülnék, ha mihamarabb kikerülhetne egy poszt az Aerosvitről. És persze jó lenne tudni, hogy ez így mind tényleg belefér-e, utasként ennyire ki vagyunk-e szolgátatva egy légitársaság gátlástalanságának?
 

Üdv
             Tamás



Forrás:
http://homar.blog.hu/2012/11/07/aerosvit_ha_sok_a_csomag_valakit_kidobnak

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése