Január 10-től 40
százalékkal csökkenti budapesti járatainak számát a Ryanair, mivel a Budapest
Airport nem csökkentette díjait. Ez további esély a Wizzair számára a növekedésre, a cégnél ugyanis úgy kalkulálnak, hogy 2013-ban még az ideinél is több,
13,5 millió utas választja majd a légitársaságot. A továbbra is magas üzemanyagárak és emelkedő adók ellenére a Wizz Airt 2012-ben több mint 12 millió utas választotta, ez 12 százalékkal több, mint a tavalyi évben. A fapados légicég tavaly útvonalainak számát 203-ról 250-re növelte, működését újabb országokra terjesztette ki, köztük Ukrajnára, Grúziára, Izraelre, Szlovéniára és Svájcra. Az összesen 80 ezer járat átlagos kihasználtsága 85 százalék felett van. Csak Magyarországról 1,77 millió utas választotta a Wizz Airt, ez a hazai piacon 30 százalékos növekedést jelent.
Egy dán utazási portál értesülése szerint
a tárgyalások folyamatosak voltak az utóbbi időben a Wizzair és egyes dániai repülőterek között, így Aarhus mellett, a
Sterling csődje óta vegetáló Karup és a budapesti Ryanair-járatot kezelő
Billund is szóba került. A legfrissebb hírek szerint ugyanakkor a
Wizzair Koppenhága fő légikikötőjére, Kastrupra kért
leszállási résidőket Debrecen- és Arad-irányú járatokra. Amennyiben a kért résidők felhasználásra kerülnek, akkor Debrecen az áprilistól október végéig tartó nyári szezonban idén heti 12 járatot
fog kiszolgálni: 5 londonit, 2 milánóit, 2 eindhovenit és heti háromszor az új
koppenhágai viszonylatot.
Váradi József bejelentette, hogy a Wizzair 2013 márciusában új személyzeti képzési központot
létesít Budapesten. A képzési központban helyet kap
egy Airbus A320 repülőgépszimulátor, egy repülőgéputastér
és egy tűzoltás gyakorlására kialakított létesítmény is. A 4 milliárd forintos beruházás tíz év alatt valósul meg. A
legkorszerűbb eszközökkel felszerelt központ a ferihegyi repülőtéren
kap helyet, és lehetővé teszi majd, hogy a Wizz Air alkalmazottainak 90
százalékát Budapesten képezze ki. A képzési központ
létrehozásában a Wizz Air partnere az amszterdami székhelyű,
repülésszimulációval és képzéssel foglalkozó FSC (Flight Simulation
Company). Az együttműködés fogja biztosítani a képzési központ működését
Budapesten az elkövetkezendő tíz évben.
„Ezen a nyáron 500 pilótánk és
1000 légiutas-kísérőnk vesz részt a képzésen, de a Wizz Air folyamatos
terjeszkedésének köszönhetően ez a szám 5-6 éven belül megduplázódhat” –
mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója. „Korábban a
képzéseket nem tudtuk Magyarországon megtartani, mivel csak
Nyugat-Európában álltak rendelkezésünkre megfelelő létesítmények.
Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy Magyarország központi szerepet
játsszon a Wizz Air növekedésében” – nyilatkozta Váradi
József.
Forrás:
http://iho.hu/hir/nagyot-erosodott-a-wizz-magyarorszagon-130108
http://iho.hu/hir/wizz-irany-kijev-mi-van-az-eszaki-terjeszkedes-mogott-130109
http://iho.hu/hir/negymilliardos-wizz-kozpont-budapesten-130110
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése