Érdemes megnézni a süllyedési értékeket! |
2012. szeptember 23-án a Ryanair 3214-es, memmingeni járata 135 utassal és hatfőnyi személyzettel a fedélzetén már Manchesterből történő indulásánál 25-30 perc késésben volt. A németországi megérkezésük idejére várható 6-os pályairány azzal a vesződséggel járt volna, hogy a pálya végén megfordulva backtrack-elniük kell a terminálig. A 24-es iránnyal járó jóval rövidebb taxizással lefaraghatónak tűnt némi idő a felgyülemlett késésből, ezért az irányítástól erre a pályára ILS-megközelítést kérték, amit meg is kaptak. Az idő fogytán volt, és habár az irányítástól standard ILS-megközelítésre kaptak utasítást, a repülőtérrel való vizuális kapcsolat létrejöttét követően mégis vizuális megközelítésre kértek engedélyt. Az engedély megkapták, a repülőgéppel nagy süllyedési rátával, 250 csomós sebességgel 4000 láb magasságra ereszkedtek, majd a pályára való ráfordulás előtt 220 csomóra fékezték gépüket. A meglehetősen rövid alapfal alatt a gép 20-30 csomós hátszelet kapott, így túl is fordultak vele a pálya meghosszabbított középvonalán. A személyzet megpróbálta orvosolni a bakit, ám eközben a repülőgép továbbra is nagymértékű süllyedésben volt, mígnem az előírt 1000 láb föld feletti magasság alá is lesüllyedt a pálya küszöbétől mintegy 4 tengeri mérföldre. Az EGPWS "Caution, terrain!" figyelmeztetésére csak mintegy 450 láb föld feletti magasságon állították meg a süllyedést, azonnal emelkedésbe kezdtek, 460 láb magasságban azonban újabb EGPWS-figyelmeztetést ("Terrain! Terrain! Pull up! Pull up!") kaptak, így végül az átstartolás mellett döntöttek. A repülőgép a második kísérlet alkalmával rendben leszállt a 24-es pályára...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése