2012. március 14-én a Wizzair Ukraine WU 6102-es, Memmingen-Kijev járatát teljesítő, UR-WUA lajstromjelű Airbusán az állóhelyre történő taxizást követően farokleütődés nyomait fedezték fel a földi kiszolgálás illetékesei Kijevben.
Az ukrán közlekedési minisztérium havonta kiadott jelentésében az olvasható, hogy a nyomozás szerint az eset még a memmingeni felszállás közben történt, mikor a kapitány a 144 csomóban megállapított elemelési sebesség ellenére már 104 csomó körül elemelte a gép orrát. A szolgálatot teljesítő elsőtiszt az ilyenkor szokásos módon bemondta 100 csomónál az aktuális sebességértéket, melyre a kapitány mindennemű nyugtázás nélkül egyszerűen hátrahúzta a side-sticket. Az orrfutó elemelkedett a talajtól, aminek eredményeképpen a gép farka a betonhoz ütődött. A kapitány később azt állította, hogy 120 csomó körüli sebességnél nyulakat látott meg a pályán, és ösztönösen megpróbálta elkerülni a velük való ütközést. Helyette egy enyhe ütést éreztek a gépen tartózkodók. Miután a személyzet nem látta nyomát a farokleütődés okozta abnormális működésnek a repülőgép rendszereiben, folytatták útjukat Kijev felé.
A nyomozás megállapította, hogy e súlyosnak ítélt incidens okát a Vr-nél kisebb sebességnél történő elemelés ill. az ennek következtében túlságosan megnövelt állásszög volt...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése