A Malév Repülőklubnál már egészen korán, 15 évesen elkezdheti repülős pályafutását az a fiatal, aki arról álmodik, hogy egyszer majd utasszállító pilóta lesz. Igaz, ekkor még csak motor nélkül, vitorlázó repülőgépen.
Akit nem vonz a sportrepülés ezen ága, az legkorábban 16 évesen kezdheti meg az ismerkedést közelebbről a repüléssel.
Első lépés az alap elméleti ismeretek megtanulása, általában tanfolyami keretek között. Az ismeretek elsajátításról egy tesztvizsga keretében kell számot adni. Ezzel párhuzamos folyik a repülőorvosi minősítés megszerzése.
Második lépés a gyakorlati képzés. Ez nem más, mint 45 óra repülés, mely tartalmazza a fel és leszállások, az útvonalrepülések és vészhelyzeti feladatok begyakorlását. A gyakorlás alatt megközelítőleg 10 órát egyedül kell repülni. A képzés végén úgy az elméleti, mint a gyakorlati tudásról számot kell adni a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál. Sikeres vizsga esetén az ifjú pilóta PPL(A) szakszolgálati engedélyt kap (pilótajogosítvány).
Harmadik lépésként megtanul a növendék le és felszállni éjszaka egy kivilágított repülőtéren. Sikeres vizsga után a Légiközlekedési Igazgatóság éjszaki VFR jogosítást bocsát ki. NVFR(A)
Negyedik lépés a műszeres repülés elméletének tanfolyam történő meghallgatása. 200 óra iskolapadban. Magyar nyelvű előadások, angol nyelvű összefoglalók, és angol nyelvű hatósági vizsga. IR(A) elmélet
Első lépés az alap elméleti ismeretek megtanulása, általában tanfolyami keretek között. Az ismeretek elsajátításról egy tesztvizsga keretében kell számot adni. Ezzel párhuzamos folyik a repülőorvosi minősítés megszerzése.
Második lépés a gyakorlati képzés. Ez nem más, mint 45 óra repülés, mely tartalmazza a fel és leszállások, az útvonalrepülések és vészhelyzeti feladatok begyakorlását. A gyakorlás alatt megközelítőleg 10 órát egyedül kell repülni. A képzés végén úgy az elméleti, mint a gyakorlati tudásról számot kell adni a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál. Sikeres vizsga esetén az ifjú pilóta PPL(A) szakszolgálati engedélyt kap (pilótajogosítvány).
Harmadik lépésként megtanul a növendék le és felszállni éjszaka egy kivilágított repülőtéren. Sikeres vizsga után a Légiközlekedési Igazgatóság éjszaki VFR jogosítást bocsát ki. NVFR(A)
Negyedik lépés a műszeres repülés elméletének tanfolyam történő meghallgatása. 200 óra iskolapadban. Magyar nyelvű előadások, angol nyelvű összefoglalók, és angol nyelvű hatósági vizsga. IR(A) elmélet
Ötödik lépés a műszeres repülés gyakorlati képzése. 35 óra szimulátorban és 15 óra képzés repülőgépben. IR(A)
Hatodik lépés a kereskedelmi pilóták számára szükséges elméleti tanfolyam elvégzése. 200 óra iskolapadban. Magyar nyelvű előadások, angol nyelvű összefoglalók, és angol nyelvű hatósági vizsga. CPL(A) elmélet
Hetedik lépés az átképzés kétmotoros repülőgépre és azzal a műszeres repülés elsajátítása.
Nyolcadik lépés a kereskedelmi pilóták gyakorlati képzése. Feltétel, hogy az elkezdés előtt legyen a növendéknek 150 repült órája. A képzés 15 óra repülőgépen, de a vizsga időpontjára meg kell lennie a 200 óra összes repült időnek. CPL(A)
Kilencedik lépés a közforgalmi pilóták elméleti tanfolyama. ATPL(A)
Tizedik lépés felkeresni a Malév Oktatási Központot, ahol MCC és Type Rating B-737 NG tanfolyam keretein belül megtehető az utolsó lépés a Közforgalmi Pilótává válás lépcsőjén.
A lépésekről bővebb információ a Malév Training Center weboldalán...
Forrás:
malevrk.hu
malevrk.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése