A hondurasi főváros, Tegucigalpa Toncontín nevű repülőterét a mai napig a világ egyik legveszélyesebbjeként tartják számon. Nemcsak a környező 1000-2000m magas hegycsúcsok és relatív rövid kifutópályája miatt, hanem, mert a 02-es irányból való megközelítés során földközelben, egy domb által akadályoztatva kellett megtenni azt a 45 fokos bal fordulót, mellyel a végső egyenesre kerül az ember. 2007-ben az ominózus domb egy részét elhordták, és a pálya hosszát mintegy 300m-rel megtoldva 2012m hosszúságúra bővítették. A repülőtérre járó legnagyobb gépek között feltűnik 757-es vagy akár a C-17 Globemaster is. Különösen ezen típusok fel- ill. leszállása okozhat gondot a nyári, rendkívül páradús, esőben gazdag hónapokban.
A reptér 1968 óta jegyzi a baleseteket, azóta 15 komolyabb repesemény számoltak, nem egy közülük tragikus kimenetelű volt: 1989-ben egy Tan-Sahsa 727-200-as ütközött itt földnek a 01-es pálya megközelítése során, míg 2008-ban egy TACA A320-as futott túl a 02-es pályán a leszállást követően...
Persze vannak, akiket ez szemlátomást egyáltalán nem hat meg - például az alább látható US Airways B737-300-as pilótáját...
Normális körülmények közt így nézne ki ez a bizonyos megközelítés RWY02-re egy 737-es cockpitjából..:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése