December elejétől Kijevbe és Tel Avivba indít járatokat a Wizz Air, a
magyarországi székhelyű közép-európai diszkont-légitársaság – jelentette
be Váradi József vezérigazgató. Mindkét városba heti három járatot
indítanak majd, amivel valószínűleg a magáncélú utasokat halászhatják el
az El Al izraeli és az Aerosvit ukrán légitársaság elől. Ezzel a
frekvenciával ugyanis üzleti utazókat aligha lehet kiszolgálni.
A légitársaság immáron hivatalosan is megkapja a repülési jogokat, így könnyen
lehet, hogy új gépet hoznak a budapesti bázisra, hiszen a jelenleg itt
állomásozó hat Airbus A320-as kihasználtsága lényegében közelít a
maximumhoz.
Igaz, fél évvel a járatindítás után augusztus hatodikán bezárták a
bukaresti járatot, s törölték a Forli/Bologna felé repülő gépeiket is,
vagyis némi szabad kapacitása van a gépeknek. A légitársaság már
számíthatott erre a fordulatra, mert amikor a bukaresti
járatmegszüntetés kapcsán érdeklődtünk a miértek felől, azt a választ
kaptuk, hogy a népszerűség függvényében döntenek a járatokról, de
hamarosan új, izgalmas célállomásokat jelentenek be.
Izraeli és orosz viszonylatban jól jön majd a járatok indulása,
hiszen fizetőképes turistákat és üzletembereket hoz Magyarországra, s
ezeken a vonalakon jelenleg egyeduralkodó az Aeroflot és az El Al, s meg
is kérik a jegyek árát. Ma átlagosan a duplájáért lehet Moszkvába és
Tel Avivba repülni, mint a Malév idején. Az is igaz azonban, hogy az
igények, a fizetőképesség és a Budapesttől való jelentős távolság
(Moszkva közel háromórás, Tel Aviv pedig három óránál is hosszabb
repülést jelent) miatt a Wizz aligha fogja hatezer forintért osztogatni a
legolcsóbb jegyeket, sokkal valószínűbb, hogy vastagabb árrést
alkalmaznak majd.
A Wizz Air legutóbbi lezárt üzleti évében komolyan javította
nyereségességét. Nyilvánosan is elérhető mérlegük tanúsága szerint
ugyanis a nyeresége 53,1 millió euró, azaz 15,7 milliárd forint, 237
milliárd forint nettó árbevétel és 38,9 milliárd forint saját tőke
mellett. Ilyen nyereséget légitársaság Magyarországon még nem produkált.
Igaz, nyereségadót a cég jó ideje nem Magyarországon fizet. Korábbi,
ezt firtató kérdésünkre Váradi József vezérigazgató azt mondta:
– A Wizz Air Hungary 2010 áprilisa óta nem Magyarországon, hanem
Svájcban adózik, azaz társasági adót – legalábbis a személyszállítással
elért eredménye után – Svájcban köteles fizetni. Egyéb helyi adókat
Magyarországon bejegyzett társaságként továbbra is itt köteles fizetni,
és fizet is.
Forrás:
http://nol.hu/gazdasag/kijevbe_es_tel-avivba_indit_jaratot_a_wizz_air
http://nol.hu/gazdasag/a_wizz_air_megkapta_a_malev_repulesi_jogait
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése